sreda, 16. april 2014

Mudno dol in Dnić, 1200m, 13.4.2014

A spet Hahlić? Ja, spet. In Mudna(o) dol tudi. Če sme šla jaz lahko dvakrat, boste pa tudi vi lahko dvakrat brali. Ampak res sem dolžna nekaj vrstic. Zaradi planincev iz PD Medvode. Da bodo tudi oni vedeli, kako fino je z njimi hodit naokrog.

Spomnim se prvega srečanja z njimi. Takrat sem bila bolj kot ne zelenec v hribih. Tisti, ki čez dva vrhova zleze in že misli, da vse obvlada, pa še povohal ni. Z začetniško vnemo in voljo, bolj bezljava kot ne, čeprav že takrat, ko sem hribe povohala od blizu in nad 2000 nisem bila več rosno mlada.

Čast učitelja je pripadla mojemu bratcu, ki je ta šport vadil že nekaj let. In je bil dober učitelj, ker je veliko vedel, celo to, kje hodiva in kaj so razpostavili okrog posamezne gore. Slovenija je tako zame takrat dobila čisto drugo velikost. Kot če bi zravnal vampe: naenkrat je bila ogromna.

Ker so bili apetiti veliki in je bilo prvo leto treba videti vse, če pa ne vse pa vsaj kar se da, se je pokazala prilika, da greva v Dolomite. In ker so to organizirali v PD Medvode, sva se zmenila in se prijavila. In se včlanila tudi v Planinsko društvo.

Potem je sledil prvi sestanek, ki ga je organiziral pedantni Janez. Kot odgovoren vodnik ni želel prepustiti ničesar naključju in želel nam je predstaviti, kam sploh gremo in kaj se od nas pričakuje. Sestanek je bil v osnovni šoli, enkrat zvečer in tam se nas je zbralo, recimo nekaj več kot dvajset, morda celo trideset. Nekaj zgolj iz firbca.

Spomnim se, da nisem nikogar poznala. In, naj mi bodi oproščeno, zdelo se mi je, da so skoraj prestari za eno tako daljšo turo. In da to ne bo nikamor šlo, ker »tile« pa že ne zmorejo dolgega, kaj šele hitrega koraka. Khm, ne naprej govort…

Predstavitev je samo povečala slinjenje od veselja in želje po »najlepših policah sveta«, ki so bile v planu. Naslednji korak je bil poskusna tura, da se naučimo uporabljati cepin (kdor še ne zna) in dereze, če jih kdo še ni imel na nogah. Šli smo pod Križko steno in nato čez steno in na pode, ter dol v Vrata.
In ja, ko se večina še upehala ni (naj spomnim, ta istih, ki so zgledali hudo neokretni), je bilo meni že za umret. Prav mi je bilo, vsako podcenjevanje se slej ko prej maščuje. Takrat sem ugotovila, da ni sodit na prvi pogled in od takrat smo že velikokrat zadnjih 10 letih  merili korake skupaj in vedno je bilo z njimi fajn.

Razpis na teletekstu za nedeljski izlet je bil opremljen s tako hudo fotko, da v Hahliće ni bilo treba s ta velikim avtobusom. Ker je bila dodatno priporočena še čelada in samovarovanje, je bil osip še malo večji. Pa nas je vseeno zjutraj na avtobusu sedelo 16. Dve uri in pol smo rabili do izhodišča. S kofetkom takoj za mejo na avtocesti, že na Hrvaški strani.

Avtobus je zadaj desno sumljivo pokljal. Nekaj časa sem se previdno ozirala na mesto, kjer je sedel Viki. Potem pa sem le preverila, če to ni morda njegov kolk. Zagotovil mi je, da je z njim vse ok, da pa bo verjetno zadnji ležaj avtobusa. Zdržala sta do doma oba: Viki in avtobus.

Na izhodišču nas čaka prazno parkirišče. Tisto s tablicami, da veš, kam boš šel. Samo za nas. Ne, pa ne. Malo prej, ko še lahko obrne ta velik avtobus je tak tudi parkiran in iz njega se vsipajo, kdo drug kot Slovenci. PD Trebnje pravijo. Nekako smo se veseli, hkrati pa prav nič. Vsak bi imel kanjon le zase in po Murphyu se bomo cel dan spotikali en ob drugega.

Ni bilo tako hudo, dvakrat smo se čez dan videli od daleč, le na prvi stopnji v kanjonu smo jih malo čakali. Tam je ozko grlo, nam je pa malo dihanja tudi pasalo. Vse skupaj je zgledalo kot tekmovanje. Eni na zajlah, drugi pri ogrevanju, vsi ostali kot zijala. Znanec s portala je pod sliko dopisal, da toliko čelad v kanjonu Mudna dol zadnjih 10 let ni videla.

Saj veste, pedantni Slovenci: čelade, samovarovanje (tega resnici na ljubo ni bilo videti, se je pa nekaj tega tovorilo v ruzakih), rokavičke pa do konca neodkrit štrik in vponke v ruzaku vodnika, če bi šlo kaj narobe. A red je red.

In če smo mi imeli prejšnji teden še nekaj popravkov pri vlačenju čez prvi skok, sta dve planinski društvi to do zadnjega opravili suvereno. Saj veste, ko prvi trije zlezejo brez da bi trenili z očesom, je vsem ostalim pač nerodno. Če je on, bom jaz tudi. Šlo je kot po maslu. In mislim, da je bil vmes še en nov klin. Kar je tudi pomagalo.

Ker je bil prvi skok napovedan kot najtežji del (kar tudi je), se je potem tudi tistim, ki so imeli zjutraj težave s prebavo zaradi rahle treme, namalal te velik nasmeh na obraz in potem je bilo vse samo še veselje in zadovoljstvo. Ob pavzi nekje v sredini smo zastavili, kot da ne gremo več naprej. Krog, kot ob tabornem ognju in štorije. Luštno.

Nekoliko bolj smo se posvetili tudi razmislekom o raznih kosteh, ki jih je srečati ob poti. Kosti, take in drugačne, kakšna lobanja in cela srna, ki nas je na resnost poti opozorila že prejšnji teden, dajo misliti. Srne je bilo sedaj že bistveno manj, malo pa nas je skrbelo, da je sploh ne bo. Kaj pa veš, kaj Dolenjcem pade na pamet. Radi imajo ovčke pa jance in pujse, morda zavrtijo še srno? Ali pa vsaj pristavijo za golaž, na primer.
Po smradu smo ugotovili, da so šli mimo, srna pa nam je tudi skoraj sama prišla na proti. Bila je precej živa. Od črvov…

Hodili smo prav lepo, tudi vreme je bilo bolj prijetno kot zadnjič. Soparno ni bilo, malo je poškropilo, a kot je bila napoved, malo malo. Prešvicanemu se še poznalo ni. Skupina seveda diktira tudi drugačen tempo. A čeprav je bilo v kanjonu treba malo večkrat počakati, da smo se vsi spet nabrali na kupu po kakšni prepreki, veliko postavanja ni bilo. Tudi tisti malo vztrajnejši dvig na koncu, že ko se kanjon konča, je minil kar hitro. Malo nam je pri počivanju pomagal Zvone, ampak imel je aduta v nahrbtniku: veliko suho klobaso, ki jo je obljubil razrezati na vrhu. Za to se pa že počaka, kolikor je pač treba. Ni mu treba vedet, ampak tudi drugače bi ga. Je že fejst fant (v penziji).
Ko zlezeš iz kanjona je naokrog vse polno hribčkov in vrhov, saj veste, če ste brali prvi blog o ta isti ruti pred 14 dnevi. Dolenjce  smo že videli na poti na Fratar in Zvone je imel malo motne oči ob misli, da je treba še v tisti breg. Se mu je pa takoj razlezlo vse do ušes, ker je bil naš vodja danes bolj milosten. In smo šli na vrh pred nosom, ki posebnega napora več ni zahteval. Na nekaj kar je več ko nič, ker je Dnič.

Še ena razlika je bila od zadnjič: na koči so imeli pir. In to ta velik. Imajo pa očitno težave s prostorom.

Ker zdaj ni bilo ničesar brezalkoholnega!? Očitno imamo Slovenci svoje sorte sloves. Kava ja, čaj tudi, voda morda. In pir.
Potem smo pojedli sedviče, za katere se je posebej potrudil Brane, ko je navsezgodaj zjutraj rezal na tanko suho salamo. In povrhu je še Zvone razrezal svojo. In nekaterim je po vsem tem jako dobro delo, da so imeli poleg še zlato šumečo mehurčkasto tekočimo. Midve z Matejo sva za kazen Boštjanu popili Schweppes. Čeprav ga sicer nobena ne pije. Salama dela ljudi žejne.

Dol grede smo imeli botanične urice: našli smo encijan, pa volčin (po nekaj analize je bil dišeči), pa nekaj, kar nihče ni poznal in smo krstili za Grobničko murko. Pa ta toplšne, ta prcajtne in ta drobne ta nizke tudi. Je rekla floristka Mateja.

Kač ni bilo,kako le, pri taki konkurenci. So pa bili čisto gori pod domom konji. Lepi, črni, svobodni.

Takih konjev je človek vesel. Ne tistih, ki jih srečujemo vsak dan. Ki so, roko na srce, morda celo osli.