petek, 18. oktober 2013

Viševnik (2050m), 18.10.2013


Jesen se je razbohotila v vseh svoji zemeljski širini in dolžini, z redkimi luknjami lepega vremena, ki dovolijo miren, lep in topel dan v gorah. Če pa že, potem prav gotovo ne čez vikend. Takrat se mora vreme malo, če ne povsem naprdniti. No, saj kakšen dan še pokaže lepe obraze, ampak najlepše gotovo med tednom.  Tisti, ki radi hodite v gore veste, kako je težko biti v službi, morda sem in tja poškiliti na spletene kamere in si ogledati bleščavo sonca na Kredarici ali bog ne daj na Višarjih ter se presedati od vsega hudega.

Včeraj berem blog nekoga, ki je letos že 68x preležal noč v spalki na kakšnem od gorskih vrhov. In njegova razmišljanja o tem, zakaj to dela. Lepo napisano. In naj me vrag, če vem, kako možgani delajo. A sem bila z rezultatom zadovoljna. Že popoldan se mi je zdelo, da je nujno, ampak res nujno ne ravno ponavljati pisca,  lahko pa vsaj doživeti en delček, to je vzhod v gorah. Enkrat sem takšno arcnijo za dušo že pila, držala je dolgo.

Razmišljanje je dodatno podkrepila, ohrabrila in podčrtala polna luna, ki se je vozila čez celo nebo. Priprava na turo zahteva tudi ogled časovnic, najpomembnejši mi je bil podatek, kdaj vzide sonce. 7.22. Udobno. Res udobno. Ko sem šla prvič tja nad 2000 čakat vzhod, je bilo to 5.05. Ob dveh zjutraj sem že trapala proti Rudnemu polju.

In tako sediva popoldan v dnevni sobi, ko  z zelo pomembnim ksihtom napovem: Jaz imam pa eno idejo.... Ne bom opisovala obraza, ki se je obrnil proti meni. Na njem je že v naprej pisalo: spet sem ga neki na... Sledilo je sicer le vprašanje: kakšno pa?  In tisti rentgenski pregled.



 Odgostolim idejo z dodatkom: če čeeeš…. Upam, da če. Itak. Pa najprej noče povedat, če če. Moram čakat. Izjasni se šele tik pred spanjem z vprašanjem, kdaj je navita budilka in pribitkom, da pa se mu pravzaprav prav nič ne gre lazit ponoči po hribih in da ni nič navdušen. Jaz pa vem, da on ne ve, kako to zgleda in da bo potem mislil čisto drugače. Ker drugače ne more bit. Sploh.

Ura zvoni petnajst do treh, pa sva takrat že oba pri kavi. Ob tričetrt na pet sva na štartu na Rudnem polju. Celo vožnjo naju spremlja veliiika polna luna, ki sveti direktno v oči. Kakšnega velikega napredka glede navdušenja  za izlet na Branetovem izrazu pač ni opaziti. Je pa važno, da je zraven, a ne? Začneva pod vlečnicami, s svetilkami, ki pridno svetijo pod nogami, ker luna pač ne. Menda se je skrila na drugo stran, pa jo bova ujela na sedlu, tam, kjer se odpre pogled proti Bohinjskim goram.

 Tale moj ima take dolge korake, da ga je včasih prav težko lovit. Zakaj neki se mi zdi, da bi bil rad čim prej nekje... drugje? Malo sveti naprej malo nazaj, noben mir ne sije iz njega. Ne bo brundijev, ne bo , si mislim, rečem pa nič. Zanimivo, kako v meni ni nobenega strahu pred to črno in tiho naravo. Vse spi, prav spokojno se počutim in nobenih čudnih oči ne čutim na sebi (če odštejem oči mojega dragega).

Prvi klanec hitro mine. Ker sva res zgodnja, nama ni treba čisto nič hiteti. Prav zložno, niti do sopihanja, se vzpenjava v breg, malo postaneva, kakšnega počikamo... pa spet naprej. In ko prideva na sedelce, kjer bi morala biti luna: glej ga zlomka, nje nikjer. Celo vožnjo mi je svetila v oči, zdaj pa, ko bi jo rabila, pa dame nikoder.

A dan se nezadržno bliža. Najprej ga najavi vijoličasto ozadje tam daleč nekje. Tako malo svetlobe je, da niti fotoaparat noče narediti fotke. Upira se dolgo, tam nekje, kjer se končajo borovci, pa prvič ugotovi, da tudi on malo že vidi. Na grebenu ugasneva lučke, vidi se že dovolj in vsak korak bolj. Nad nama med zvezdami letijo prvi jutranji frčoplani, obrisi gora so vedno jasnejši, tam spodaj se sluti Bohinjsko jezero in malo pred sedmo stopiva na vrh.

Nobenega v spalki ni gori, kar je dobra novica. Pod nama pa se sliši debata, kar ni najboljša novica. In potem čakava. Skoraj nemogoče se zdi, da sonca ne bo še 20 minut, pri vsej tej svetlobi, a sonce se ne da. Iz pižame  zleze ob 7.22, nič prej. Prej pa le razmetava svoje barve naokrog, odeva Triglav v rozno, ki mu, junak gor ali dol, celo paše, vijola barvo spremeni v rdečo in oranžno , potem pa vse pastele naokrog zamenja z bleščečo belo rumeno svetlobo.

 Prižge se. Dobesedno se prižge dan. Ob opazovanju jutra je jutro dvakrat podarjeno. Enkrat kar tako, ker je tu vsak dan, čeprav se tega ne zavedamo. In drugič zato, ker je tako lepo, samo za naju.

No in za trojko (dve dekleti in fant, da o psu niti ne govorimo), ki je minutko pred vzhodom pripihala na vrh in ga precej bučno opazovala. Novo življenje, tako ali drugače. So pa prispevali nekaj petja in sočnih na ozadje mojega videa.... Tudi prav. Romantičnosti to ni pripomoglo, zabavnosti pa. Sploh ker je kuža medtem, ko smo vsi zijali naokrog uspel ukrasti banano in bi to skoraj storil neopaženo, če bi vzhod trajal malo dlje. Na zadnji tretjini je bil pač zaloten. In nič pohvaljen.

 
S prvimi žarki so se zbudile tudi kavke. Kakšen red ima  narava. Nič napisan, nikjer deponiran. Samo je. In vse se zgodi, kot se mora in kadar se mora. Nobenega parlamentiranja, nobene opozicije, brez nepotrebnih govoranc. Lepo. Varno, uigrano. Sedaj se vidi vsa jesenska lepota, mimo katere sva v nevednosti teme hodila zjutraj.
 
 
 
 
Težko je z vrha. Lepo je, a treba je nazaj,  dolina nič ne ve o tem, da danes ni treba v službo. Povratek je hiter in skoraj vroč. Brez vetra, s toplimi sončnimi žarki naju Viševnik pospremi do avta.

Priznal je! Da je bilo lepo.  Menda že študira novo nočno...

 

Tehnični podatki:

Višina: 2050m
Izhodišče: Rudno polje
Vzpon 2 uri (midva sva se vlekla dve in četrt)
Višinskih metrov: 679



Ni komentarjev:

Objavite komentar